keskiviikko 11. helmikuuta 2015

Mikämikä-päivän suunnittelu jatkuu

PISTETYÖSKENTELY 

- fiilisjana —> ensin nimilaput ja jokainen miettii miltä tuntuu ja mitä haluaa itsestään kertoa
- liikutaan musiikin soidessa ja musiikin tauotessa napataan vierestä pari, jolle näytetään jotakin tunnetta ja molemmat arvaavat toisen tunteen

1. piste: draama 
- tunneimpro: eri tunnetiloihin eläytyminen, kuinka tunteet muuttuvat nopeasti

2. piste: musiikki
- liikutaan musiikin herättämien tuntemusten mukaan —> tarkoituksena huomata miten tunteet vaikuttavat olemukseen, oloon ja liikkumiseen
- kuunnellaan musiikkia ja piirretään kuvaa, jossa väri vaihtuu tunteen/fiiliksen mukaan —> tunnistetaan värit ja harjoituksen lopuksi keskustellaan miksi tietty väri on tietty tunne ja missä tunne tuntuu —> toteutus puuväreillä ja liiduilla
- ensin lyriikka ja niiden pohdinta, sen jälkeen kappaleiden kuuntelu —> tarkoituksena huomata eroavaisuuksia tunteiden tulkinnassa

3. piste: 
- Hesarin aforismi-/runotehtävä —> runo itsestä


MUUTA
- oppilaat jaetaan kolmeen ryhmään, kaksi ohjaajaa per ryhmä
- ohjaajat kuvaavat jokaisen ryhmän draamaesityksen, joka näytetään muille päivän lopuksi
- kuvataan ryhmää päivän aikana muutenkin
- pohjanlampi 26 oppilasta, vaajakumpu 17 oppilasta



IDEOITA
- liikutaan/maalataan musiikin mukaan
- etsitään lehtikuvista eri tunteita 
- loppuun ”rentoutusharjoitus”, jossa kuunnellaan musiikkia ja lopuksi mietitään musiikin herättämiä tuntemuksia
- draamaharjoitus —> lapulla valmiita ohjeita/ideoita
- valokuvaus

- kirjanmerkki toteemieläimistä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti